FYRA BOTAR TILL

Kom precis hem från en veckas semester. Öppnar posten och konstaterar att det inte var något tråkigt. De oranga kuverten lämnade jag oöppnade. Läser min mail och ser att Betfair starkt dementerar att det finns någon bot som försöker dela på kakan. Glad över att bot-snacket bara var snack så går jag upp till bilen för att fara och handla.

Möts av det här:

image198

Fyra p-botar.

Trött på botar nu.
Kommer fakturera Carpark 1 h á 1000:-  för den tid de tagit mig att snacka med häxorna deras, faxa in hyresavtal mm på för att styrka att p-platsen varit vår i fyra år. De lappar en när man missat linjen eller är lite sen. Jag ska fan i mig lappa dom denna gång.

Betfair har precis som ifjol lagt upp kvalmatcherna till Indian Wells denna vecka. Bra att de fyller de tomma dagarna. Jag väntar dock till imorgon med att kliva in. Då börjar turneringen på riktigt med damernas första omgång.

Herrarnas kval pågår fortfarande, så ingen draw finns ännu. Betfair inte lagt upp Söderling på vinnarmarknaden, vilket fick mig att leta efter info om han dragit sig ur. Men det verkar han inte ha gjort.

Startfältet på herrsidan är riktigt bra, ingen top30 spelare är skadad eller saknas, vilket är lite ovanligt även i en master. Roger Federer kommer få det mycket tufft här. Marknaden visar redan att den har noll förtroende kvar för honom i denna turnering. Men man måste komma igåh att han var inte bra under mars/april förra året heller, trots att han dominerade 2007.

På damsidan så saknas Henin som slickar såren efter förlusten mot Shiavone.

Viasat Sport sänder from Lördag herrarnas matcher och Eurosport sänderdamernas from måndag.  Masters Tv sänder live varje dag. turneringen pågår from imogron och 12 dagar framåt.

Nite!

Kommentarer
Postat av: Oddshandlaren.com

Jag ser verkligen fram emot Indiana Wells. Är dock inte lika upphetsad över damturerneringen som du verkar vara, sexist som jag är :)

Lycka till så syns vi i "i-made-a-million-dollar-on-indiana-wells"-klubben :)

2008-03-11 @ 22:18:32
URL: http://www.oddshandlaren.com
Postat av: teo813

Välkommen tillbaka Johannes!

Finns det rök så finns det eld säger man på grekiska (på svenska också antar jag)

Anna verkar vara verklig, traditionella positionella trades kommer inte att påverkas (det kanske blir positiv påverka) men detta kommer att ha en (ganska stor) negativ påverkan på våra korta trades (snabba back-lays med felaktiga odds)


Betfair Customer Services
11 Mar 17:32
Betfair is trialling an improved bet matching process. This work is ongoing and will affect a limited but growing number of markets, although horse racing markets are at present not affected. As there has been speculation about what this change involves we wanted to explain what is happening.
Previously we would only attempt to match customer bet requests against unmatched bets of the opposing bet type (backs vs. lays) on the same runner in the same market. That part of the bet matching process remains unchanged. Where there is no opposing bet to match on the same selection, rather than just leaving a customer's bet request unmatched, we will now attempt to match the bet request against unmatched bets on other runners.
For example in addition to matching back bets against lay bets we can from time to time match customer back bet requests across all selections, or customer lay bet requests across all selections. The effect of this change is that customer bet requests will stand a greater chance of being matched.
There will be circumstances where a customer bet request could be matched by either process. In this case priority will always be given to matching in the traditional way, back vs. lay, and the process for matching those bets is identical to the way this was done previously. Where a market is turned in-play and bets are subject to an in-play delay this also remains unaltered. Bets will only become available to be matched once the in-play delay has expired: backs vs. lays first followed by matching across selections where no other match was possible.
Previously if a customer requested a bet that we could not match against an opposing bet (back vs. lay) then that bet could only be matched at the price requested. Because we have not changed the existing matching process of back bets vs. lay bets that remains the case, although we expect to introduce price improvement where possible across selections too in future.
For customers with questions on how this change will affect them we will run a Q&A session on the forum at a date to be announced shortly.

2008-03-11 @ 23:28:26
Postat av: xx

varför ska folk klaga på betfair's egna bots. KLAGA ISTÄLLET PÅ DEN RUNKNISSEN på varje bana som kör courtside. (varenda kvalmatch i tennis indian wells har courtsider bots ) :))

2008-03-12 @ 08:07:56
Postat av: Joh

xx: Att någon skaffar sig snabbare info(courtsiders) men ändå handlar på samma vilkor(5 sec delay) är bara att acceptera. Man får lära sig att trada med courtsidern som sb istället helt enkelt.

Teo:
Tack tack, jag är tillbaka utvilad och laddad!
Jag förstår att de kommer matcha på olika "runners". Men som jag förstår det så kommer inte Betfair själva att tjäna något annat på detta än att omsättningen blir högre. Eller har missuppfattat allt? Många frekventa skribenter på forumet hävdar fortfarande att BF skimmar. Tväyrr så är feloddsens tid förbi, ja. Inga fler roliga telebets att äta upp..

2008-03-12 @ 09:39:45
Postat av: teo813

Utvilad? Jag trodde att du aldrig blir trött :-)

Betfair tror jag inte heller att de kommer att tjäna något annat på detta (scalping med noll fördröjning-delay är ju mot betfairs regler, eller hur?), något annat skulle förvåna mig.
Det kanske blir något som i betdaqs platform där när du lägger en back på odds @1.50 så lägger betdaq automatisk en lay på odds @3.00 på andra sidan (reverse odds).
Det är en bra idee egentligen och det skulle höja omsättningen.

Det som du läser på forumet handlar om vad som hände förra vecka, då betfair gjorde en
av deras bot. Jag tror inte att betfair förväntade en sådan reaktion (1500 inlägg på forumet inom 12 timmar!) men men, sharp minds ;-) ...

Betfairs kundsupport har förstås bättre info av vad som hände-ska ske, vi får vänta och se.
Själv har jag full förtroende för betfair.

2008-03-12 @ 13:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0