Olagligt att köpa volvo?


image203

Chokerande nyhet som Ekot kablar ut på självaste påskdagen. Aftonbladet tog efter direkt.

Var har allt tänk om den fria marknaden tagit vägen? Björn Jonsén lärde mig i skolan att dåvarande EG var uppbyggt på "de fyra friheterna": personer, varor, tjänster och kapital skall kunna röra sig fritt inom medlemsländerna.  Om Frankrike(och i fortsättningen Sverige) får sin  nya lag så innebär det ett slut för de fyra friheterna.

Vart är EU på väg?
Vad kommer härnäst?
 
Kanske ska vi förbjuda spanskt vin? Eller franskt kanske?
Är det snart försent att göra en kortbetalning till Ryanair? Omöjligt att boka biljetter hos UEFA?
Förbjud mot euro?

Jaja, snart blir det väl olagligt att trada på Betfair härifrån Sverige med. Det skulle inte förvåna mig ett dugg.
Då blir det till att bo i Skåne och passera sundet när man ska trada...

Länk till Aftonbladets artikel

Kommentarer
Postat av: Anrik

Ännu värre news:

http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70833066_852__,00.html

Fransmän är ju sämst i världen på spela poker och det har nog deras regering börjat märka och försöker numera stoppa utflödet.

För mig skulle det innebära ekonomisk katastrof om alla smarta fransmän inte skulle få spela online- poker längre.

2008-03-22 @ 10:18:33
URL: http://travochpoker.blogspot.com/
Postat av: Johannes

Ska jag fixa en lägenhet i Köpenhamn? :)
Du, jag, fruarna och barnen i exil..:)

2008-03-22 @ 10:21:46
Postat av: Anrik

oxå billig sprit :)

2008-03-22 @ 11:08:31
URL: http://travochpoker.blogspot.com/
Postat av: Anonym

haha den var bra

2008-03-22 @ 15:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0