ROBIN TAR GARROS?

 

Jonas Björkman vann första set med förlorade ändå. Men vad gör det. Robin söderling är i final - för andra veckan i rad. Han vann enkelt över monstret Stepanek idag med 7-6 6-3. I finalen väntar en uddlös Darcis, rankad 81:a.

Jag satt passivt fram till fjärde gamet i andra setet. Det fanns inget läge alls i matchen innan att trada. Både Söderling och Stepanek höll enkelt sina servar i första set. Att boka eller klipa på Söderling inför tiebreak till 1.6 är helt värdelöst om man avser att trada ut efter tiebreaket.

I fjärde gamet servade Söderling och fick 0-30 i egen serve. Efter att han vann första set så handlades han till 1.18/1.19, men vid endast 0-30 så handlades han upp till 1.35, så även vid breakbollen som kom senare i gamet. Med ett startodds på 1.45 så är 1.35 högt i det läget, speciellt för en match med starka servare.

Nu hade jag tur eftersom ingen ville ha 1.21 efter att han höll serven, och Söderling breakade sedan direkt och handlades ned till 1.03/1.04.

Jag fick ett tips av "incaseof" på Betfair forumet om ett fins odds som bör köpas och säljas senare.
Robin Söderling som vinnare i Franska Öppna i år handlas till runt 400 gånger. Och då är robin egentligen bättre på grus... Nåja, jag tror inte alls att han vinner Franska Öppna, men hans odds kommer att gå ned. Läge att köpa nu ner till 300ggr och sälja till 200 eller lägre för ett freebet eller green out på Söderling.

Om han vinner någon match i Davis Cup mot Agrentina på bortaplan och grus eller går långt i någon av de första grusturneringarna som stundar så kommer han med all säkerhet tillhöra top15 favoriterna att vinna.

Kommentarer
Postat av: nurugsinnet

Skojar du? Så mycket tennis som du har sett måste du ha insett att Söderling är flera klasser bättre inomhus än på grus. Jag är oerhört förvånad att du skriver att "Robin egentligen är bättre på grus". Han har blivit bättre än tidigare på grus men det är definitivt fortfarande hans sämsta underlag.

2008-03-02 @ 01:02:01
Postat av: Johannes

Hej min flitigaste skribent!

Nu när politikerna har stängt ner Arnesens blogg så måste ju någon annan skriva knasiga saker:)
Skämt och sido, jag menade inte så. Jag skrev "Och då är robin egentligen bättre på grus... Nåja, jag tror " och med det så menade jag att han spelar bra på grus med. Efter hans senaste comeback så har han visat form jag jag aldrig sett tidigare, och jag tror inte det beror på underlaget. För vissa spelare så förändras favoritunderlaget med åren och där har du helt rätt att Söderling spelar bäst/står sig bäst inomhus. Det jag ville betona när jag skrev att han egentligen är gruspelare var att han inte på något sätt är en dålig gruspelare som resten av Betfairs forum verkar tycka. Blake, Roddick, Bahdatis och några andra i toppen brukar rankas runt 60-70 om ens det på grus och därmed handlas till över 3-400ggr inför RG eller annat grus. Jag hävdar att Söderling egentligen är bra på grus och inte ska räknas till den grupp toppspelare som inte behärskar grus(som betfair marknad gör). Värdet i detta kommer marknaden att uppfatta och då säljer man av. Senaste 24 månaderna så har Robin: inomhus 21-9, Hard 15-9, gräs 8-5, 15-10. några av de segrarna på grus var mot spelare som Ferrer, Davydenko, Verdasco, Monaco och Haas.

2008-03-02 @ 06:16:21
Postat av: nurugsinnet

Ok, då förstår jag vad du menade. Visst kan Robin spela bra tennis på grus.

2008-03-02 @ 12:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0