Usel natt

Trots att kvällen började ok var 38+ efter första 5, så slutade den  precis som igår riktigt dåligt. Inga stööre summor, normala varianser men ändå tråkigt.

Marknaderna på de tre sista matcherna var i stort sett tomma. Den nya boten påverkar en del genom att "tömma marknaden" på vad. Den ser helt enkelt mer oattraktiv ut eftersom många av vaden aldrig når marknaden utan äts upp innan. Men även utan den så var omstättningen mycket lägre än vanligt ikväll. Märkligt nog så tenderade marknaderna att försvinna ju länge matcherna led. Det brukar vara motsatsen. När marknaderna dör så blir man utelämnad till slutresultatet vilket inte är inte kul.

Trots fina positioner och stora ledningar så fanns det aldrig möjligthet att trada ut till ett hyfsat odds.
Två spelare förlorade trots vinst i ett set med 6-0, några från fina ledningar där man normal sett kunnat tradat ut.

Jag brukar inte bry mig så mycket men när fem 75% are som man har position på med god brytpunkt faller på rad på en död marknad så blir man irriterad.  Har utverderat och det gör mig mer förbannad. Drog dött i stort i flera matcher pga av marknaden, dvs handlades till usla odds pga att marknaderna försvann.

Tappar lusten helt.

Förlusterna är inom vanlig varians, men det stör mig något alldeles ändå.
Det känns fel att ta en paus efter att ha varit ledig men efter att ha fått smaka motgång i två dygn så blir det paus ändå. Dessutom så är antalet traders som ligger upp till 20 sekunder före officiella scoreboraden nu så många att det är löjligt.

Dags att knåpa ihop några tips till Bolagsfajten. Funderar skarpt på att bara köra melodifestivelen.


Nite!


Kommentarer
Postat av: Mats

bryt ihop och kom igen, turneringen har knappt börjat

2008-03-14 @ 07:51:29
Postat av: mr Mekong

Har själv märkt att det är sämre omsättning på matcherna sista tiden och att likviditeten har sjunkit drastiskt och att det därmed är riskabelt och svårt att räkna med att man ska komma ur sin positioner. Har följdaktligen anpassat mig efter detta och minskat ner omsättningen på livespelet rejält. Lär väl de flesta göra tills spelformen dör sotdöden! Klart läge för en större konkurrent att gå in och skapa en riktig spelbörs! Man längtar redan tillbaka till "hur det var förr"!
Många spelar tydligen utan fördröjning! Verkar annars svårt att sitta vid banan med sin dator utan att bli störd! Jag tror det finns folk med mobiler på matcherna som förmedlar direktreferat på ett diskret sätt utan att väcka uppmärksamhet! Många sekunder att tjäna där! En mobil kan ju serva många med modern teknik! Finns säkert många varianter!

2008-03-14 @ 10:38:40
Postat av: Oddshandlaren.com

Jag konstaterade också att det var väldigt många som var före den officiella scoreboarden, och mig veterligen finns inga bilder. Det är knappast courtsiders, så vilka är det?

2008-03-14 @ 12:26:28
URL: http://www.oddshandlaren.com
Postat av: xxx

för mycket godis kanske?

2008-03-14 @ 13:04:09
Postat av: incaseof

Självfalllet minskar omsättning och många ger upp med så här usla scoreboards, det är helt jävla sannslöst hur det kan vara så dåligt. Förra veckan snittade tvsända matcher i Dubai över 60 miljoner. Så länge sbn fortsätter hålla så här dålig standar så får man ta och rikta in sig på tv/direkt stream matcher.

Någon som har koll på hur bwin lagt upp sitt avtal i år?

2008-03-14 @ 14:46:34
Postat av: Robin

Intressanta spel i afonbladet idag. Ryggar dem två första, men tyvärr tror jag att Perelli vinner!

2008-03-14 @ 14:55:08
Postat av: teo813

Det finns kanske skäl att satsa enbart på de matcherna som är streamade eller går på tv?

En stor fördel med dessa mindre marknader förut var att många spelade på fel odds och så kunde man enkelt ta hem en vinst. Nu verkar detta inte gälla längre eller med andra ord pajen räcker inte för alla.(flera courtsiders, flera hajar plus en super robothaj, plus mindre antal fiskar i förhållande till hajarna)

Eller så har jag helt fel.

Gå Charlotte! 12 poäng från grekland :-)

2008-03-14 @ 14:55:59
Postat av: teo813

Har du en direkt länk på vad du spelar i aftonbladet? Jag får fram enbart vad du HAR spelat tidigare.

2008-03-14 @ 14:58:25
Postat av: teo813

ok , hittade själv

http://www.aftonbladet.se/spel/article2050860.ab

wtf har du bokat Perelli? vet hon om det? :-)

2008-03-14 @ 15:01:00
Postat av: peter

Tack för tipset , bokar 2 lakan på oavgjort west ham-black burn och spelar 0-0 o 1-1 ,säkerhetsspel

Peter

2008-03-14 @ 18:44:22
Postat av: joh

Japp Mats, gårdagen är redan glömd.
Teo: Jag har inte pratat med Charlotte idag, så nej, hon vet inget ännu:). Greklands 12:a brukar väl gå till Turky om jag int emissminner mig..
Peter, Robin: Jag tror på en målsnål match, men man ska int eglömma att WH har släppt in 16 mål på de tre senaste matcherna i ligan..

2008-03-14 @ 19:18:02
Postat av: teo813

Ja, grekland brukar ge 12an till turkey och mr Nilsson bantar.

Två stora sanningar.

2008-03-14 @ 20:08:34
Postat av: Peter Dahlenmark

Det är Cypern som får 12:an, Johannes. Finns det något som greker hatar så är det turkar. Men att spekulera i gränsröstningen i den stora festivalen är en ädel konst. Förra året hade det räckt med alla slaviska språkgrupper för Serbien och ändå var de inte favorit. Nu fick de andra tolvor också.

2008-03-14 @ 21:00:03
Postat av: Fredrik

Det gör väl inget att inte livetennisen funkar Johannes.....du har ju fotbollen att luta dig tillbaka på och jobb som spelexpert hos aftonbladet :)

En tanke....om nu den där boten finns, så borde den ju inte vara smart.....betfair har med "övriga" på melodifestivalen(!!??)...kunde man inte utnytja detta på något sätt och lura boten att köpa fel då den tror att "övriga" deltar fast de egentligen inte gör det? man kanske kunde tjäna sig en hacka på botens bekostnad......

2008-03-14 @ 21:24:33
Postat av: teo813

Peter:
Det vet Johannes säkert, han retar mig bara.
(fast vi hatar ingen :-) )

Joh: Ta bort din @1.90 det kommer sjunga ännu mer inatt :-)

2008-03-14 @ 22:39:22
Postat av: Joh

Var ju det jag menade Peter. Cypern är väl turkist right?;)

Fredrik: Nop, boten plockar pengar av marknaden med noll risk och påverkas inte av utgången på vaden. Det går heller inte att lura, tyvärr:)

Teo: Ta dom! Fortfarande 14 bolag som ger 2.0 eller över:) Allt väl i solen annars?

2008-03-14 @ 22:55:36
Postat av: Anonym

ladbrokes 2.25

2008-03-14 @ 22:56:25
Postat av: Peter Dahlenmark

Όντας δηλητήριο με τον ελληνικό Theo, σπέρνω ξέρω επίσης!

2008-03-14 @ 23:06:01
Postat av: teo813

, Joh :
Ladbrokes ger odds 2.25 men deras max gräns är några påsar ICA chips (de med musen ihttp://www.aftonbladet.se/nyheter/article2053784.ab,).
Samma gäller de flesta andra bolag.

Joh:
Fråga Bagdatis vems är Cypern, han är cypriot så han vet ju bättre.
Angående Charlotte, man bygger sakta o säkert position. Inget ska säljas om oddsen inte går ner till 1.70. Hon har minst 65% chans att vinna.

Det är fint i solen men för övrigt är det inte så mycket som funkar i den grekiska djungel :-)
Ska nog anpassa mig så småningom...

2008-03-14 @ 23:15:57
Postat av: Joh

Du är go du. Stort natt-skratt åt chipsbilden.
Jag håller mig till tennis så länge det finns kvar tror jag:)

Ang Charlotte så fick jag en pik att jag borde ändra strategi på melodifestivalen lite i aftonbladetkampen. Rådet var att ta ut vinnaren - och sedan boka den rätt av. Sagt och gjort;)

2008-03-15 @ 02:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0