Dagens marknadsfaktor: Domaren

Matchen mellan Kohlschreiber och Robredo avslutades precis. Robredo vann efter 2 tim 30 min i tre set.
Matchen var mycket välspelad, men eftersnacket kommer att handla om något helt annat.

Kohlschreiber stod i 2.5 från start, ca 40% vinstchans.

Han tog ledningen med 6-2 3-2* och fick eb breakboll till *4-2.
På breakbollen handlas han ner till 1.20.

Han vinner breakbollen efter att Robredos boll gått ut, ett par cm utanför baslinjen. Linjedomaren dömde ut den direkt. Kohlschreiber har nu 1-0 i set och 4-2 med egen serve. Han är mycket nära att vinna matchen och handlas ner till 1.10

Men Robredo ber huvuddomaren Gerry Armstrong kontrollera nedslaget från bollen. Var den verkligen ute?
Domaren skyndar sig ner och ger tecken för att bollen inte alls var ute, utan inne.
Marknaden reagerar direkt och höjer upp oddset till 1.20 igen

Kohlschreiber blir förbannad och säger till domaren att titta igen, lite nogrannare. Domaren gör det direkt, bara några sekunder senare och konstaterar som alla andra att bollen faktiskt var en bra bit ut.
Marknaden reagerar tillbaka och sänker tillbaka oddset till "breakodds", 1.10.


Då blir Robredo förbannad. Han går fram och börjar tjafsa med Armstrong och menar att eftersom han först korrigerade linjemannens domslut till att bollen var inne så borde det gälla. Robredo menar att man inte ska kunna ändra ett domslut tre gånger.

Han vägrar ge sig och supervisorn Tom Barnes kallas in. Och tur var väl det. Tänk om de kallat in den andra supervisern, Thomas Karlberg. Då hade vi fått två prydliga domarskandaler med svenskt bidrag inom loppet av en vecka.

Huvuddomaren Barnes beslutar snabbt att bollen ska räknas som inne, även fast alla kan se på nedslaget, TV-bilder och hawkeye att den var en bit ut.

Men denna gång hänger inte marknaden med. Den som placerar 1.10 spel 1.7 mille på 1.10 förstår tydligen inte att bollen korrigerats en fjärde gång och återigen döms in. Vakna traders får en tidig julklapp och bokar 1.10 så det står härliga till. 3.4 miljoner matchades under ett par sekunder, och kostade någon 1.7 miljoner i förlust.
image217

Ställningen innan bollen var alltså 30-40 i Robredos serve. Domaren Armstrong sätter åter i domarstolen och säger: deuce! Deuce innebär 40-40, vilket innebär att han gav poängen åt Robredo. Eftersom linjedomaren ropade ut och bollen var högst spelbar för Kohlschreiber så ska den naturligtiv spelas om.
Marknaden reagerar igen, oddset för 40-40 ska vara runt 1.28 och oddset höj nu upp till 1.25.

Superviser Barnes kallas ner igen och beslutar snabbt att bollen självklart ska spelas om. Ställningen ska vara 30-40 och första serve.
Efter den 6:e korrigerignen av bollen så landar marknaden på 1.18.

Om Kohlschreiber hade vunnit bollen(som han egentligen gjorde) så hade han förmodligen vunnit matchen, eftersom han höll sin serve tre gånger på rad fram till tiebreak i det setet. Men nu blev 4-2 3-3 och drygt en timme senare hade han förlorat matchen. Snöpligt men rätt åt honom. Vissa straffar gud fort och jag ser detta som en vedergällning för hans medverkan i tidigare läggmatcher.

Var det bara jag som hörde Peter Bengtsson på viasat säga att Kohlschreiber bor i Amstetten i Österrike? Jag är hel säker på att han sa Österrike också.
FYI så bor han i Altstaetten, och det ligger inte i Österrike utan i Schweiz. Eller har han flyttat? Eller hörde jag fel?

Kan de ta och presentera EM-truppen snart? Skulle kommit kl 16..

Svennis till Mexico? Att han ska lämna i Man C ger fortfarande 1.11 på Betfair.

Kommentarer
Postat av: Adela

fattar ingenting haha

2008-05-13 @ 18:51:53
URL: http://LifeofAdela.blogg.se
Postat av: jenny

haha fattar inteheller nått..

2008-05-13 @ 18:52:23
URL: http://jnyyy.blogg.se
Postat av: Erik

Larsson är uttagen i truppen!!

2008-05-13 @ 18:59:46
Postat av: johannah

fattar nada (:

2008-05-13 @ 19:35:11
URL: http://johannahthelin.blogg.se
Postat av: Ellinor

Ha en trevlig kväll :)

2008-05-13 @ 19:35:14
URL: http://elilnor.blogg.se
Postat av: Camilla

Ha en bra kväll. :)

2008-05-13 @ 19:48:17
URL: http://artondejuni.blogg.se
Postat av: Fredrik

Johannes: Göteborgsvarvet på lördag. jag skall springa, skall du? jag väger bara tre kilo mindre än dig, så du får hålla tummarna för att jag tar mig runt.
jag är en periodare när det gäller tennistrading, men jag tänkte studera femsetstrading ordentligt nu och satsa hårt på franka öppna. jag har för mig att du sa att marknaden har svårt att anpassa sig, och reagerar som om det vore tre set.

lycka till med fastandet. men det svåra kommer väl efteråt? trading är för stillasittande.....

2008-05-13 @ 22:43:14
Postat av: Joh

Right Fredrik. Den stora utmaningen kommer sedan.
Jag sprang göteborgsvarvet -05 på 2 timmar och någon minut. Året efter tog jag mig runt på 2h 30 min efter att ha promenerat från avenyn till mål och lovade mig själv - aldrig mer. Men osvuret är bäst. ang 5 setare, ja, rätt ofta så reagerar marknaden märkligt i femsetare. Under GS så brukar det vara lite bättre, men under davis cup matcher under året så fattar man ingeting ibland.

Alla trevliga tjejer som kommenterat; Ha en trevlig kväll ni med. Men hur hittade NI hit?

2008-05-13 @ 23:02:35
Postat av: Anton

"Svennis till Mexico? Att han ska stanna i Man C ger fortfarande 1.11 på Betfair."

Nu har du vänt på oddsen här:). Att han ska stanna är köpable till 3.1 atm. Att han däremot lämnar står i 1.1:)

2008-05-13 @ 23:39:08
Postat av: Cecilia

Till Johannes: Här är dina tider för gbg-varvet som du bad om:
år 2005: 2.04.06
år 2006: 2.28.47

...och självklart fick du tjejdäng av mig...

2008-05-13 @ 23:48:53
URL: http://cillenl.webblogg.se
Postat av: Mats

var det värre än domar missen i hockey vm?

2008-05-14 @ 04:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0