New brand?

image218
När jag tittar på kurvan från Kuznetsovas match så slår det mig att den är rätt fin.
Man skulle kunna göra ett klädmärke med den.

Hursomhelst så vad det en intressant match, även om jag kom in sent.
Cornet (3.50) tog ledningen med 6-2 4-0* och handlades ner till 1.03, trots att hon var en stor dog.
Men Kuznetsova kämpade och tog upp 0-4 till 4-4.

Marknaden fick panik, ledd av någon dåre som förlorade ett par hundra lök, minst. Kuznetsova blir favorit till 1.69!
Det oddset hade varit ok om hon haft 0-1 *5-4 men inte 0-1 *4-4.  2.3 hade jag räknat med. När marknaden går one way traffic så får man passa sig att gå emot om man vill kunna trada ut. Denna gång blev det dock inget problem, eftersom dåren som ville spela ett par 100k till 2.0 lät sina odds ligga kvar när matchen återigen gled Kuznetsova ut händerna.

Tyvärr så gjorde jag som i matchen innan och bokade bort 50%(!!) av de gröna innan spelaren skulle serva hem matchen.. Båda fick 40-0 direkt och dagens vinst stannar därmed vid blysam. Men + är + och det ska inte underskattas. Igår var den tredje största förlustdagen på två år så allt som går att få är bra.


Vikt efter 2 dagar: -2.3kg
Ingen toblerone än, även om det var nära att jag stoppde i mig lite av Tildas lämnade makaroner på ren rutin. 

Kommentarer
Postat av: Kevin

Hej, jag är en nybörjare som brukar ofta lägga mina spel tidigt och har märkt att de odds jag spelar på så gott som alltid sjunker närmare matchstart. Jag skulle därför vara jättetacksam om någon expert här kunna ge mig lite hjälp.

Säg till exempel att jag i en tennismatch har spelat 10 000 kronor på spelare A i en match mot spelare B till oddset 2,00. När jag sedan en kvart innan matchstart kollar Betfair ser jag att bästa oddset på spelare A nu är 1,75. Hur ska jag göra i detta läge för att säkra en vinst?

Mvh
Kevin

2008-05-16 @ 11:21:05
Postat av: Johannes

Kevin.

Om de odds du spelar på så gott som alltid sjunker närmare matchstart så har du en bra förmåga att hitta värdeodds.
Om du spelat 10k på 2.0 och oddset går ner till 1.70 så kan du boka motsvarande(låta någon annan pla hos dig) och få en vinst på 3k på spelaren och noll(0) på motspelaren. Sedan kan du ju boka lite extra på 1.7 för att fördela vinsten 50/50 omdu vill de.

2008-05-18 @ 01:57:08
Postat av: Kevin

Tack för svar! Är det att rekomendera att då det går "säkra" en vinst eller tycker du jag ska sitta lugn med mitt spel till 2 ggr tryggt förvissad om att det är ett klart överodds...

2008-05-18 @ 14:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0