*asg*

Ikväll gör Pim-Pim comeback i Kungliga tennishallen. Han möter Mahut och Pim Pim handlas till oddset 3.4, runt 30% vinstchans. Jag har hört allt från att han tränat stenhårt till att han endast tränat 40-50 timmar inför comebacken.
Det ska iaf bli intressant att följa matchen, tyvärr så TV-produceras den inte.

Idag så blir det bara ett par matcher för mig, Cissi tar över vid 12 tiden. Skönt skönt.

Jag hittade en bokning på Zvonoreva, tvärr vann hon första set men vad gör det när hon ändå står i samma odds som vid 1-1 i första set..

Denna morgonen har börjat bra.

En underbar frukostbricka som Cissi ordnat när jag var på dagis följt av ett längre stort skratt. Igår kväll hade jag en längre chatt med Theo där vi bland annat diskuterade den nya Premium avgiften.
Hur bra eller kass den än mår vara så måste man även kunna skratta åt den.
Och som vi skrattade åt den inatt.
Och som jag skrattat år den denna morgon.
Varför? Jo, i sann Schulman anda drog jag inatt iväg detta mail;



---------------------------- Original Message ----------------------------
From: [email protected] [mailto:[email protected]]
Sent: den 7 oktober 2008 00:00
To: Christian Dyhlen
Cc: Klas Winberg
Subject: RE: PC

---------------------------------------------------------------------------------

Hej Christian & Klas!


Nu jälvar är jag förbannad på detta Premium Charge!
Detta var droppen som fick bägaren att rinna över alltså!


Teo har pecis övertalat Cissi att gråta ut i ett "hemma hos repotage" med
Sportbladet och all annan media som vill höra om Betfairs ockerhöjning av
avgfiten!  Tror inte dina kontakter på aftonhoran räcker riktigt här Klas!


Jag kommer sänka er rejält i mitt föredrag om Betfairs marknader på sthlm
i november som redan är fullbokat och bloggen kommer från och med nu att
övergå till en ren plattform för att bilda opinion mot ert påhitt.


Jag har också öppnat en namninsamling som man kan skriva under på!
www.namninsamlingar.se/stoppabetfair


Hur fan tänker ni??


Ska vi leva på vatten och bröd nästa år lr??


/Johannes




---------------------------- Original Message ----------------------------
Subject: RE: PC
From:    "Klas Winberg" <[email protected]>
Date:    Tue, October 7, 2008 9:34 am
To:      [email protected]
Cc:      "Christian Dyhlen" <[email protected]>
--------------------------------------------------------------------------


Hej Johannes,


Inget tvivel om att du var arg när du skrev detta.
Jag har tagit med Theo i det här svaret då ni uppenbarligen är i nära kontakt angående Premium Charges.


Som du säkert förstår är det varken jag eller Christian som bestämmer hur vår prissättning ser ut. Vi är därför inte heller bäst lämpade att förklara logiken bakom den. Vår uppgift är att se till att du, Theo och alla andra svenska kunder är nöjda med hur Betfair fungerar.


Jag hade önskat att vi kunde ha fört en närmre dialog innan ni gör hemma hos reportage och namninsamlingar, men det är naturligtvis en bedömning som du gör.


Jag skulle i alla fall föreslå att vi försöker skapa en telefonkonferens med er, Theo och en yttersta ansvarig i London där ni för ventilera och framföra alla era åsikter och frågor. Det finns naturligtvis inga garantier att detta kommer att ändra era åsikter, men då har vi i alla fall undanröjt alla risker för missförstånd och förhoppningsvis har de kunnat förklara logiken bakom beslutet bättre.


Hör gärna av er om detta är av intresse.


Bästa hälsningar,

Klas*



Detta mail var ett skämt som jag skickade på riktigt och svaret är äkta. Inget av det som jag skrev i mailet sant, utan uppdiktat för att skoja till det lite på för boysen på kontoret. Jag gillar den avslappnade attityd det har så att man kan göra en sån här rolig grej utan att mötas av "accuont closed". Jag gjorde en liknande sak i sommras med samma offer, ska lägga ut det med så småningom. *Klas är Chef för Betfair Sverige.

Kommentarer
Postat av: Mats

Dagens garv!! Gick han verkligen på det där??

2008-10-07 @ 11:10:44
Postat av: xxx

mer mer mer

2008-10-07 @ 18:41:55
Postat av: Fredrik

Jag har lite svårt att förstå hur det hela hänger ihop.....Betfair bjuder er storspelare på resor och andra trevlighter men samtidigt skall ni betala avgifter som andra slipper. Vill de ha er eller inte?

Innebär Premiumavgiften att det även är slut på resorna?

Tack för världens bästa blogg!

2008-10-07 @ 22:15:43
Postat av: incaseof.

Man behöver inte vara storspelare för att betala PC, man behöver 'bara' betala mindre än 20% i avgifter efter Vinst&Förlust.



Du kan vara storspelare, väldigt framgångsrik, och slippa betala för att du redan ligger på en avgift på en bra bit över 20% (läs bland annat herr bloggare)



Betfair vill garanterat ha kvar storspelarna men vill att dem (framför allt storspelarna) som har ett system, en bot eller liknande ska betala. I denna avgift åker dock mängder av andra spelar/traders med även om betfair får för sig att det bara är 0.5%

2008-10-07 @ 23:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0