PIM-PIM är tillbaka!

Ny vecka - Nya möjlighter!

Efter att ha promenerat en sväng och intagit en stabil långfrukost med Cissi så sätter jag mig och läser nyheterna på nätet.

#Den svenska insättningsgarantin fördubbls, en mångmiljard garanti från den svenska regeringen.
#Riksbanken lånar ut ännu mer, totalt så har nu 354 miljarder extra kapital tillförts från den svenska riksbanken.
#Irland garanterar 4600 miljarder till i insättningsgarantier.
#Tyskland antyder obegränsad insättningsgaranti - ett stöd som är många mycket större ett det USA nyss röstat igenom.
# Börsen ner 4.4% 20 minuter efter öppningen idag.


Och så här fortsätter det. 100 miljarder hit - 1000 miljarder dit.
Är det på riktigt eller bara ett spel?
Det känns rätt avlägset att läsa om Riksbankens 354 miljarders stöd till bankerna samtidigt som man sätter sig och ska jobba med någon tusenlapp som mål.

Jag funderar lite på hur tennisen kommer påverkas. Nästan alla turneringar har en bakn eller ett försäkringsbolag som huvudsponsor nämligen. Utan deras pengar så skulle de upptså en kris på touren, eftersom intäkterna från biljetterna inte räcker långt för de flera turneringarna. Skulle t.ex Stockholm Open kunnat erbjuda Ferer 4.2 mille för att komma och spela om inte IF stått bakom projetket? Förmodligen inte. Det känndes nästan lite komiskt när Berdych igår tackade AIG för att sponsrat turneringen - utan er, ingen turnering sa han. Då blir det snart ingen turnering tro jag.


Efter ha kört de tidiga matcherna igår så blev det inget mer jobb för mig förrän några få livebokningar på kvällen.
Först bokade jag hårt på 1.05 på inga flera mål innan halvtid på Real Madrids match - Real gjorde 2-2 precis innan domaren blåste av :).  Jag har sedan några månader provat att söka bokningar på marknader där folk inte har speciellt höga oddskrav. 1.02 matchades för övrigt på samma marknad.

 Sedan bokade jag 1.27 på ett mål (till) på i Milans match med 33 minuter kvar, inga mål föll innan jag tagit mig ur på 1.82,13 minuter senare. Nice faktiskt odds på "inga mål på 13 minuter"
Inga mål föll efter det heller men vad gör det, min avsikt var aldrig att rida positionen hela vägen ut.

Efter det så gick jag tillbaka till Real Madrids match som fortfarande stod 2-2.
Med 34 minuter kvar handlat "ett mål eller flera mål till" till 1.16! Jag kunde inte undgå att göra en liten bokning, Marknadens värdering på inga mål på 34 minuter - 13.8% högg i ryggraden. Den värderingen hör till undantagen, men marknaden ansåg väl att fyra gjorda mål efter 45 minuter ökar chanserna för ett till..
Skillanden mellan 1.16 och 1.22-1.33 som oddset brukar vara i samma situation är enorm. 1.25/1.27 hade varit korrekt imo, vilket går att jämför med ett felodds på 2.00 istället för 2.40 om man konverterar läget till ett annat oddsintervall men med samma procentdiff.

Anledningen till att jag inte bokade mer var att jag inte fick mer matchat, jag hade fått höja bokningen då, någon jag inte var intresserad av.

I Milans match så visste jag att marknaden snart skulle gå över på att fokusera på att det blir nog 0-0, men i denna match var jag säker på att marknaden kommer tro på mål in i det sista eftersom matchbilden både på förhand och under första halvlek varit många mål och många chanser.

 

När det återstår 23 minuter av matchen så handlas "ett eller flera mål till" fortfarande lågt, det fanns fortfarande köpare till på 1.40. Jag var tvungen att ta en print screen av detta målhysteri. En bokning här hade varit bättre än den jag gjorde tidigare. Nu blev det inga fler mål, men det spelar ingen roll i sammanhanget, oddsen var fel ändå.

Varför är spelarkollektivet så inställd på att låga odds är bra?


V41 nu.
Vi har lite mer att önska av oktober som ligger efter plan pga min fredagsmorgon. Skönt då att det är 25 dagar kvar av oktober. 

Höjdpunkten denna vecka är så klart Stockholm Open, utan Roger Federer men med Pim-Pim Johansson
För oss i den yngre generationen som endast fått uppleva Edbergs framgångar via radio som små så känns det avlägset när man tänker på att det inte var allt för länge sedan som Stockholm Open faktiskt var en (idag kallat) Masterturnering. Sedan vi började trada tennis så har Sverige varit ett u-land i tennissammanhang, både vad det gäller våra spelare och våra turneringar. Visst, Nadal har varit här ett par gånger men det är också allt.

Stockholm Open ska bli kul, men tradandet kommer fokuseras på andra turneringar. Omsättningen ligger i Moskva och Wien denna vecka. Förra året så var Stockholm Open en av de turneringar med sämst uppdatering online. Den går att jämföra med Uzbekistans turnering förra veckan när man ser till hur långt de kommit med sin IT-satsning.
Inget verkade fungera och när TV inte sände så hade ingen resultatet. Inga riktiga courtsiders var där heller, endast några giriga rackare som inte lyckades skapa någon marknad med sina få ordrar.

SVT sänder några få matcher från Stockholm med start på onsdagkväll kl 18.30. Från och med fredag så sänder de alla matcher, dvs de sju sista matcherna.

Eurosport visar från damernas turnering i Moskva from onsdag. Samma sak där, någon enstaka match ons och tors och sedan full täckning från kvartsfinalerna och framåt. Eurosport visar även från och med kvartsfinalerna i Wien med start fredag.

Nästa vecka så är det ännu mer tennis i TV då kära VIASAT Sport sänder Masters från Madrid. De flesta matcherna kommer gå på Viasat3, vilket innebär att vi slipper fördröjningen som Viasat 1 ger! Dessutom så visar ES damernas WTA i Zurich nästa vecka.


Det är låg stämmning här hemma idag. Nästan begravnings. Cissi anklade mig igår kväll för att inte plocka undan efter mig här hemma. Vi kom inte vidare eftersom vi tydligen har olika verklighetsuppfattningar i frågan.

I-landsproblem. Är. Tungt.

Kommentarer
Postat av: Johan Björkqvist

Bwin verkar ha streaming från Stockholm från och med idag enligt Myp2p, får väl öppna ett konto där, verkar bara som om man måste sätta in 95 bagis enligt betsmart för att komma åt streamingen. Pim-Pim tror jag inte ett dugg på efter att min klubbkamrat knyckt 6 game från honom i april och därefter enligt egen utsago tränat 40 timmar...



/Johan

2008-10-06 @ 11:11:45
Postat av: Lay

Någon som har en bra sida där det finns statistik som visar när målen görs? Jag har för mig att jag läst någonstans att det görs ruggigt mycket mål i 75:e - 90:e minuten.

2008-10-06 @ 11:58:04
URL: http://1000betfair.wordpress.com
Postat av: wingfield

http://soccerstats.com/



Här finns statistik på det mesta Lay.

2008-10-06 @ 13:20:59
Postat av: Lay

Tack winfield, klockren sida!

2008-10-06 @ 13:45:47
URL: http://1000betfair.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0