Oktober

Så var det oktober. Höst, kallt och Cissi fyller snart år. Nitton.

Månaden kunde ha börjat bättre. Jag gick upp kl 05.30 för att trada matcherna i Tokyo. Jag gillar intensiva tradingsperider.  Allt går som vanligt, kass likviditet men man får utnuttja och anpassa sig efter det.

Så uppstår en situation som inte blev så bra. Tsonga(1.17) har velat fram och tillbaka hela matchen. Först tappade han första set, tog sedan ledningen med 3-0 i andra för att sedan tappa det till 3-3 och tiebreak.
Ett tiebreak som han tyvärr vann. Situationen som uppstod sedan var i avgörande set vid ställningen *1-2 to Tsonga så tappar han 30-0 till 30-40. I det läget så lyckas jag byta hela min position som var fint grön 50/50 till Reynolds istället.

Men Tsonga räddar breakbollen och matchen vänder i och med det. Pang pang och *1-2 30-40 blir på 7-8 minuter 5-2.
Jag blir tokförbannad på allt och bokar lite för mycket på Tsonga. Jag hade fortfarande grönt men tappade lite förnuft då jag vid *1-2 3040 gjorde en trade som kostade ca 55k om man räknar utebliven vinst + förlusten. 

Sedan var det bara att grinda igen. Tugnt men inget annat att göra. Det tog mig fram till kl 16 innan jag var tillbaka på break even. Många bäckar små..

Då kommer nästa smäll.
 Kuznetsova har 1-1 4-3* och 30-0 + en bp i motståndarens serve men kan inte breaka. Jaja, ner på noll igen i den matchen. Två game senare, 1-1 5-4* så får hon 30-15 i Schnyders serve. Jag har då 1.26 upplagt för att boka och byta sida helt, men i samma stund som det matchades så ångrar jag mig och trycker på på 1.25 tillbaka. Sagt och gjort och PANG PANG och 2 mniuter och åtta av nio bollar emot mig så har hon handlats upp från 1.25 till 6 gånger.

Bara att börja om. Jag återhämtar mig rätt snart och ligger åter på break even. Break even kan för dagen kan ibland kännas som det bästa som hänt en. Märkligt men sant.

En TV-match kvar då, Serena Williams mot Na Li. Jag har nu tradat i nästan 12 timmar och är lite trött så jag följer första set i matchen utan att göra någon trade. Det fanns inte så mycket att göra heller, eftersom Williams(1.12) vinner setet med 6-0. Hon handlas ner till 1.02(98% vinstchans) och matchen ser avgjord ut.

Jag slår på ljudlöst på TV:n med matchen och sätter mig och läser mail och annat. Gör lite mat och så.
Efter 20 mniuter så ser jag i ögonvrån att Serena ligger under med 1-4 i andra set.
AHA.
Marknaden bryr sig inte nämnvärt utan handlar henne till 1.06. Eftersom det jag såg av matchen mer liknade en våldtäkt än jämn match så ser jag ingen anledning till att boka Williams. Marknadstrycket ligger på att spela henne och min bedömning är att hon kommer gå att boka runt 1.17-1.2 om hon förlorar setet.

Men PANG PANG och nio bollar senare så har hon förlorat det med 1-6.

6-0 1-6 och marknaden handlar upp Serena till 1.25!

Serenas vinstchans i % under matchen

Tyvärr så hamnar jag fel och väljer att lägga över all vinst på Serena. Orkar inte tänka på allt som blev fel och allt som blev rätt i den matchen just nu, men det stör mig helt klart att jag aldrig blir förtjänt av att Na Li numera slår Willams systrarna lättare än vad jag slå Cissi på tennisbanan. När Li slog Venus Williams i OS så blev det storförlust. Idag så blev det miniförlust. Det är grymt små marginaler och dagens match kunde lika gänra blivit den ekonomiskt bästa jag någon tradat.

Williams räddade sedan tre matchbollar vid 1-1 *3-5 och när Li ska serva hem matchen vid *5-4 så får hon 0-40. 
Li:s vinstchans värderades ner från 90% vid 5-3 och matchboll till endast 38-39% vinstchans vid 0-40. Men med några stabila servar så räddar även hon alla breakbollarna och tar hem matchen inför ett chockad skara traders. Det var mycket synd att hon inte breakde där. Då hade jag tidigarelagt semestern direkt.



Över 14.000.000 SEK handlades på Serena till oddsen 1.01-1.07, dsv 99-93% i vinstchans.
Värst var nog att hon handlades till runt 93% chans att vinna endast 2:a set. Det är inte ofta man ser det.

Som om inte det var nog så råkade någon skicka spela 1.3 60k på 2-0 i set till Williams - efter att hon redan förlorat andra set. Tungt eftersom allt blev matchat. Den ordern var nog menad att landa på 2-1 i set, men men.

Fotbollen drog igång sedan och fotboll är något som jag har fin form på senaste tre månaderna. 40% av vår inkomst de senaste 3 månaderna kommer från trades på fotboll.

Varken Inter eller Chelsea lyckades vinna ikväll. Barcelona därimot vann. Barca spelades till hela 100ggr på pengarna under livespelet, eftersom de länge låg under med 0-1. Men i sista tilläggsminuten så satte de dit den. Oavgjort handlades till 1.02 just då..

Jag kanske har fel, men nog tycker jag att det inför flera av dagens matcher var stora förväntningar på många mål.
Att U3.5 handlas till över 1.5 från start blir vanligar och vanligare. En reaktion på det något högre målsnitt som varit i vissa ligor i inledningen av årets säsong? Eller bara inbillning?


Någon Premieavgift lär det inte bli för vår det. De senaste två veckorna har vi haft många dagar med enorma swings och avgiften senaste två veckorna lär ligga på över 50%. Inte enorma swings i belopp avsett, utan antal matcher + och -.

Under de tre senaste dagarna har vi tragit on över 9000 Betfair poäng - med ett total P&n på -1724:- över 3 dagar.
Checka in hur många poäng du själv gör per vecka(typ samma som avdraget) så förstår du hur mycket 9k poäng är på 3 dagar med ett resultat på -1724:-. 

Det borde man få en extra frivecka för.  Jag tänker mig typ att det ringer på dörren, Tilda öppnar och ropar på pappa och säger att det står en låda utanför dörren. Och när vi går fram så hoppar det uppe en clown ur lådan med en stor Swedbank check där det står TVÅ FRIVECKOR. Det vore nåt. Så borde det va.

Det är kul i slutet av året när man ligger runt 48-50% i rabatt på kommissionen.
Eftersom det inte är någon tennis 20 nov till 30 dec och vi brukar resa då så dalar den alltid och det är först på senhösten som man kommer upp sig de sista tusen poängen igen. Tyvärr såt og vi en frivecka i sommras under fotbolls-EM och en vecka någon annanstans tydligen eftersom vi bara har två st kvar. Vi får en till innan semestern men det räcker inte.

Bra då att premium avg. finns så att det kvittar;)

Det var inte bara idag som 1.01 förlorade. Igår när vi spelade tennis så tog jag snabbt ledningen med *2-0 mot Cissi. Sedan blev jag störd av folk på banan brevid och tappade serven direkt. Cissi går sedan fram till 40-0(1.01) och får tre gamebollar till att kvittera. 1.01 förlorar på Betfair och så gjorde även Cissi som kunde sig sig breakad från 40-0.
Setet vann jag sedan enkelt med 6-1. Om någon undrar.

Imorgon så är det fullt upp.
Tennis 06-15 (står över Metz och Stuttgarts sena matcher)
Ridskolelekis med Tilda 15-18
Sedan middag och bio med Cissi när barnvakten trillar in.

Å nästa vecka är det Stockholm Open, tyvärr utan Roger Federer som lämnat återbud. Han känner sig sliten säger han. Men biljettförsäljningen har han iaf varit med och dragit igång. Sthlm Open mörkade Pim-Pims återbud ifjol, publiken som kom fick veta det först 15 minuter innan match. Åsså nu detta..

Så fullt upp det kan vara. Å nu är det dags för efterlängtad sömn.

Nite!

Kommentarer
Postat av: random småspelare

Trender i stora mästerskap brukar smitta av sig på ligaspelet. Mycket mål i EM och titeln till ett offensivt lag = målrikare i ligorna.

2008-10-02 @ 07:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0