Hur svårt kan det va?

Just nu pågår en tennismatch i Japan mellan Na Li och Svetlana Kuznetsova. Världssjuan Kuznetsova har visat halvtaskig form så hon handlases till hela 2.0 innan start .

Matchen står 2-2 i första set när Kuznet kommer igång. Hon breakar Li 3 gånger på rad och tar 5 raka game fram till en ledning med 6-2 *1-0. Betfairs marknad blir störtkära i Svetlanda igen och pressar ner henne ner till oddset 1.06 (800k matchade 1.06-1.08). 50% vinstchansomvärderas till 94% redan efter 40 minuters spel, endast ett game in i andra set.

SEdan händer det som ibland händer, momentum går över till motspelaren och Kuznetsova har precis tappat 6-2 *1-0 till 6-2 1-6. Från att övertygande ha tagit 5 raka game så tappar hon 6 raka game. Just nu har hon handlats upp till 1.81 och de 95% i vinstchans som marknaden gav henne har minskat till 55%.

En underbar match att trada.

NOT.

Scoreboarden fungerar uselt. Ibland så uppdateras den inte boll för boll, 15-15 uppdateras till break osv.
Att trada aktivt med denna skitscoarboard är lite rysk roulett. Tyvärr så bestämde jag mig att avstå marknaden pga av detta, endast en mindre bokning på Kuznetsova till 1.39 mäktade jag med vid ställningen *1-4 i andra set.

Liveuppdateringen från turneringen i Kina är ännu sämre. Där slutar de bara att uppdatera ibland - och ofta så är det ingen som vet resultatet under rätt lång tid.

Men men. Det kommer fler 1.06 spelare som kommer förlora eller handlas upp till evens, både med och utan en fungerande sb.


Kuznetsovas oddskurva under de två första seten. Ställningen 1-1 i set.

Samtidigt som jag skrev detta ås har Jill Craybas handlats ner till 1.01 mot Govortsova(750k på 1.02).
Synd för de som spelat på 1.01 att hon precis tappat greppet om matchen som nu står 6-2 *5-5.
Oddset har handlats upp 3000% sista 10 minutrarna till låga 1.30. Craybas var inte ens favorit från start..


Jag har inte bloggat på ett tag nu. Det har inget med tradandet att göra, tvärtom så har jag ofta varit sugen att ta upp en massa situationer från Betfairs marknader och annat.  Anledningen till att jag ändå inte bloggat är den att jag funderat på om jag ska fortsätta blogga eller inte.

När jag började med min blogg för 18 månaders sedan så var syftet att förklara för folk, i synnerhet mina närmaste, vad jag höll på med. Vad det innebär att trada på en sportbörs, hur det funkar liksom. Det syftet är uppnått och bloggen övergick efter ett tag till att bli en dagbok, ett sätt att få kontakt med andra på sportstraders samt sprida information om möjligheterna som finns på Betfairs oddsbörs. En trevlig del av min vardag.

Tyvärr så innebär det en del risker att blogga. I det fruktansvärda barnamorden i Arboga i våras så hade mördaren noga följt offrens och deras anhörigas liv just via deras öppenhjärtliga bloggar. Genom att blogga icke anonymt så fläker man ut sig en del och helt klart så kan sådant utnyttjas av människor som vill andra ont.  När man har familj så blir det med andra ord ett risktagande att blogga, liknande det risktagande som du tar om du ger dig in i politiken eller blir känd på annat sätt.  Och risker är ju mitt jobb att bedöma, så därför har jag tagit mig en allvarlig funderare på om jag ska fotsätta.

Något av det dummaste man kan göra är sitta hemma och vara rädd. Att pga av rädsla för dittan och dattan sluta göra de saker man gillar och istället bygga murar mest överallt är idioti och hör inte hemma i mitt liv. Som i USA. Där är folk rädda för det mesta, eftersom det varit den amerikanska statens strategi att få dom rädda. Det är en risk i sig att sluta leva så att säga. Därför kommer jag trots allt att fortsätta. Precis som vanligt, med konstiga åsikter, förutfattade meningar, felsammansatta meningar och stavfel.

Kommentarer
Postat av: Klas

Johannes, ett kul besked i höstkylan. Roligt att du fortsätter.

2008-09-17 @ 15:35:43
Postat av: Oddshandlarn

Hej, har du några kommentarer om Betfairs nya "återinvesteringsavgift" (premium charges)? Eller det kanske inte kommer att drabba dig?

2008-09-17 @ 15:45:58
Postat av: Johan

Vilken scoreboard använder ni?

2008-09-17 @ 19:17:25
Postat av: Tallarn

Gött att du fortsätter

2008-09-17 @ 23:29:33
Postat av: Anonym

"Men men. Det kommer fler 1.06 spelare som kommer förlora eller handlas upp till evens, både med och utan en fungerande sb."



Tamira Paszek bjöd på 1.05 upp till att bli dog och vände tillbaka för vinst. Så det tog ett dygn efter att du postade innan det hände igen.

2008-09-18 @ 11:37:31
Postat av: Johan Björkqvist

Johannes, du måste fortsätta, har inte hört av mig på sistone pga jobb men läser fortfarande din och Cillens blogg med stort intresse så fort ni uppdaterar. Den ger mig viktig info och bra uppföljning till mitt eget tradande. Sluta inte, please. Om du slutar så börjar jag!

2008-09-18 @ 11:52:07
Postat av: skrumlan

Alltid bra med lite reflektioner, du är en klok kille. Kul att du fortsätter.

2008-09-19 @ 09:43:41
Postat av: newbie

risken för att man får ett arboga v2.0 är väldigt liten. Den kvinnan satt dessutom och mailade och chattade i flera månader med den svenske styvpappan.

Även om hon är en psykopat så gjorde han inte precis saken lättare genom att fortsätta träffa henne.

Jag tror personligen att media blåst upp internets roll i det hela.

2008-09-20 @ 06:11:16
URL: http://halvtidsvila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0