Hyfsad start

Måndag, ny vecka nya möjligheter.

Dagens första match var intressant, Agnieszka Radwanska möte med syrran Urszula Radwanska .

Agnieszka är rankad 10:a i världen. Hon får spela vilka turneringar hon vill, ja hon får till och med betalat för att ställa upp.
Hon har inlett året bra. Segrar mot såväl Bammer, Kleybanova och Hantuchova under januari.
Förra året så förlorade hon i första omgången i denna turnering, vilket gör att hon inte har några poäng att försvara.

Hennes syster lever ett annat liv. Som 121:a rankad så måste man kvala in till många turneringar och ingen betalar för att hon ska komma. Hon har bara tjänat en tiondel av vad hennes ett år äldre syster gjort dessutom.
Lilla Urszula  behöver alla rankningspoäng hon kan få. Vinnaren av systrarna får möta vinnaren mellan Szavay och Pin, vilket är en drömlottning med tanke på att hela dameliten är med i denna turnering. En seger till och Urszula hoppar upp på topp 100!

Innan matchen börjar så pressas Agnieszka ner från 1.18 till 1.13. Hon är alltså storfavorit. Med all rätt, om man bortser från släktskapet. Agnieszka tar snabbt ledningen med 3-0, dubbelbreak och handlas ner till hela 1.04. Ett otroligt lågt odds i den situationen, hon ska stå i 1.04 om hon vinner setet. Jag bokar sexsiffrigt på ren reflex. När hon sedan tappar 3-0 till 3-2 så ropar jag på Cissi. Jag säger att jag är nästan helt säker på att Agnieszka kommer tanka matchen.

Vad göra? Marknaden bryr sig inte, de tror inte på mirakel. När hon tappat 3-0 till 4-4 4040 så handlas hon fortfarande till startodds, vilket är lägre än vanligt.
Nu börjar det bli stora summor som går att säkra upp, och det gör - konstigt nog - att besluten blir svårare att fatta.
Ska vi sitta still och inkassera all-time-high?
Ska vi boka mer?

Ska vi trada ut? vi kan redan göra greena ut och säkra hem hela vårt mål för veckan - på första matchen!

Cissi säger; sitt still i båten.

Men slagen efter alla motgångar i år och tagen av alla "en boll ifrån jackpoten" situationer så agerar jag.
Jag köper tillbaka på i snitt 1.18 det jag bokat på 1.04 och 1.05 för att trada ut. 30k på 10 minuter vågar jag inte säga nej till med min dunkla form.  Dessutom så visa det sig att när Agnieszka gick från 3-3 till 4-3 så sänkte marknaden henne till 1.10. När hon fick breakboll till 5-4 sänktes hon till 1.14. Om hon går ner igen så kan jag boka på mer om jag greenar ut nu. Gör jag inte det så kan jag inte boka mer eftersom jag redan bokat så pass mycket.

Matchen tog bara 1 timme och 12 minuter. 30 minuter efter att jag greenat ut så har Agnieszka förlorat matchen, Hon förlorade 14 av de följande 17 gamen.

1.3 mille hann de spela på henne på 1.04/1.05 i början, innan hon gav Urszula matchen. Matchen hade redan vid start omsatt mest av alla 30 matcher idag. Ok, jag vet att den gick på eurosport, men ändå. 08.00 brittisk tid så brukar de inte omsättas 16-17 miljoner i en första omgångsmatch som slutar 6-4 6-3.

Jag sitter här och stirrar rakt in i väggen. Jag var den som bokade mest på 1.04. Men jag tog fel beslut, trots att jag hade mina aningar. Men det är inte lätt när siffrorna blir obekväma. Så är det och man får stå för sina beslut.

Bättre 30 fåglar i handen än 280.000 fåglar i skogen.
Eller?

Kommentarer
Postat av: Mekongs Blogg

Var tyvärr och köpte en frukostsemla. Sen åt jag den tyvärr direkt. Sen satte den tyvärr fart på magen! Hellre matar jag fåglarna med 30 semlor än gör om det misstaget! Nu är jag igång bra igen tack vare Bartoli och Imodium!

2009-02-16 @ 11:44:31
URL: http://mrmekong.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0