@1000

Så vad det dags igen.

För ett par år sedan så råkade någon olycklig trader få sin bot att skicka 1000 i odds på en galopphäst precis när loppet började. Hästen stod egentligen i 3 gånger och vann såklart enkelt.

 På Betfair så handlas det en hel del live under hästloppen i England. Det är den del av Betfair som omsätter mest, flera hundra miljoner per dag.

För 5 minuter sedan så hände det igen.

James Davies på Hästen Topless ledde med hela upploppet. 600k handlades på oddset 1.01 att han skulle vinna och hela 3100:- bokades på hästen som låg tvåa till hela 1000 gånger pengarna. Att boka 1000:- till 1000ggr kostar 1 miljon.
Så plötsligt händer det. Jockyn trillar av bara ett par meter innan målet och blir diskad.



Som trader så lider jag lite med den/de som toskade typ 2 mille på detta lilla misstag.

Jag gjorde lite samma btw häromnatten. Jag satt och mästrade på sista matchen och plötsligt så tycker jag fel. Min bokning på 1.02 66666:- blev en bokning på 2.0. Hur det hände vet jag inte. Tyvärr så var det breakboll så marknaden var i stort sätt tom, hela 17k landade på 2.0 på marknaden efter att jag dammsugit alla ordrar.
Rätt shysst att erbjuda 2.0 vid ställningen 6-1 *4-1 va?

Sånt händer, tyvärr. Och tyvärr så blev jag lite tilt men om kan kalla det så. Den totala kostanden för feltrycket med konsekvenser blev en ny VOLVO. 

MEN. Så kan det va men efter någon dag så är man tillbaka igen. Allt handlar om självförtroende och sinnestämning.
Efter att ha rensat youtube på power låtar samt tolkat några texer från Bono så känner jag mig nu återställd.


Betfair lät precis meddela att dom kommer sända live på nätet även i år från Australian Open.

De kommer visa från de sex showcourts som finns, och till skillnad från förra året så kostar det inget så länge man tradat/spelat på någon match under dagen för minst 60 spänn. Vill man inte det men ändå ta del av utbudet så kostar det 120:- per dag. Vill man inte betala det heller men ändå följa tennisen så håll utskick här på bloggen i slutet av veckan så ska jag lägga upp gratislänkar till 100 livematcher från Australien Open.

Robin Söderling framme i semifinal i Aucklands turnering på New Zealand.
I semin så möter han 2008 års komet på herrtouren J. Del Potro som även är förstaseedad.
Matchen spelas inatt svensk tid som andra match på center courten, beräknad startid 01.15(men det kan ni glömma, mer troligt är att den börjar runt 02 eftersom Querry-Ferrer spelar innan med start kl 00.00)

Betfair har köpt in matchen och sänder den live. Om någon vill ha en gratisstream för att se Sveriges bästa tennisspelare spela semifinal inatt så hojta till så lägger jag ut en innan matchen börjar.

Om det blir final så väntar där Querry eller Ferrer, och där kommer Söderling att vara favorit.
I semifinalen inatt så värderas Söderling just nu till 40% vinstchans. Marknaden har stor respekt för Robin, det är inte många spelare utanför top5 som får 40% i vinstchans mot Del Potro längre..


3 veckor nu sedan vi kom hem från Thailand. Det känns som en evighet sedan. Jag ska tjata till mig en aprilresa tror jag.

Kommentarer
Postat av: Linus

Vet du någon sida där man gratis kan se Australian Open livestreamad fast med helskärm? På Betfair finns inte helskärm längre att tillgå va?

2009-01-15 @ 18:04:08
URL: http://www.downtheline.se
Postat av: niklas

var en sekund från att få kakan som du bjöd på i pironkova matchen..

2009-01-15 @ 18:20:48
Postat av: Anonym

Hej Linus!





http://www.atdhe.net/ är en ny stream site som visar mycket tennis med bra upplösning och mediaplayer, så om de kör(vilket de lär göra eftersom de visat de flesta förturneringarna) så är de nog bäst för helskärm.



http://channelsurfing.net/ kommer med all säkerhet att visa från alla banor, men de har ofta lite sämre bild och längre delay, men går helt klart att köra på helskärm.



Utöver det så kan du alltid kika in http://www.myp2p.eu/competition.php?competitionid=&part=sports&discipline=tennis



2009-01-15 @ 18:23:31
Postat av: Johannes

synd att du inte hann, hade iaf varit enliten tröst om pengarna stannat i landet, men alla matchade vad var med ojämna decimaler = ingen svensk. De som tog allt hade ordrar som redan låg i luften..

2009-01-15 @ 18:25:20
Postat av: Alien Stefanek

Den enda bloggen jag läser.

Du skulle kunna ta betalt 20:- per månad minst, för nöjet man får att läsa.



Det är komik, tragik, liknelser av sällan skådat slag, matnyttig info och så mkt annat.



Sluta aldrig skriv Johannes. Vinn ngn mille först, skriv lite mindre, men sluta aldrig skriva.



/Stefanek

2009-01-16 @ 00:55:03
Postat av: moona o bia

Vi är på,, moona kan ju alltid vara barnvakt en kvart om dagen,,hhehhhhe,,,,,,

2009-01-17 @ 21:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0