Cissi är god

Det första Cissi frågade när hon vaknade imorse var;
- Vann Federer igår?
Mmm sa jag, i två raka.
- Så skönt för Johan då.
Mmm sa jag.

Det är lite synd om Cissi idag. Vi hade 30-års middag igårkväll, idag så har vi 25 gäster på lunch och tårta och ikväll hela familjen på 14 pers på middag. Åsså blir hon sjuk, stackarn.

Söderling ut i första matchen inatt mot 85:e rankade kvalspelaren Kendrick. Marknaden gav honom 75% vinstchans, jag såg inte matchen men ser siffrorna som tyder på att han borde handlats närmare 0%.
4-6 2-6, fyra dubbelfel, 58% förstaservar in och breakad i fyra av hans nio servegame.
 
Det känns lite tråkigt. Och märkligt, speciellt när man ser till matchen i lördags mot Berdshit som han vann med 6-1 6-1. Kanske kan gruset ge ny kraft år Robin.

En rolig nyhet då!

WTA-touren saknar både kvalité och profiler numera. Igår annonserade Kim Clijsters att hon tränar för en comeback i sommar! Jag kommer aldrig glömma hennes trista sorti för två år sedan. Skulle jag ha Kim här så skulle jag säga - Välkommen tillbaka Kim!

Om tennisen hade haft normalt medieutrymme i Sverige så hade Betway i sammarbete med Aftonbladet haft en artikel uppe inom 24h med rubriken "Kim Clijsters värlsetta igen!" , där de berättade att de ger 1.32 i odds på Kim når top10 inom ett år och annat trams. Men nu slipper vi det.

Sist men inte minst ska jag hjälpa er att döda lite tid under denna lönehelg.
I veckan så öppnades en ny tennisportal med en hel del intressanta bloggare och skribenter.
Siten heter answermyquestionjerk.se
Om du inte flinar lite när du såg det namnet så klicka på klippet nedan.

Dom är smarta pojkarna bakom den nya siten. För att tvinga hela svenska folket att gå in på siten så har de gjort något som i Allsång på skansen samanhang skulle ha kallats en "kupp". Det har nämligen flyttat över kultbloggen gulinsikt till sig.

Helgens marknader har jag ingen större kolla på eftersom jag är ledig. Men vid en snabbt uppdatering för att hänga med så reagerar jag på match. Zahlavova Strycova 4.0 - Cornet 1.33.

Strycova är den spelare som vann från 1% vinstchans mot Grönefeld och från 3% vinstchans i matchen efter mot Penneta i Monterrey för två veckor sedan. Hon är bara rankad 61:a men att hon bara ska ha 25% vinstchans mot Cornet ser jag som ett skämt. Senast 14:e rankade Cornet vann en match var i februari i andra omgången mot 150:e rankade Schruff. För två verkor sedan föll hon platt mot Barrois. Jag tycker inte att marknaden ska överge en spelare endast på grund av tveksam form, att t.ex Jankovic handlas till 80% i första matchen trots att hon åkte ut direkt i IW är rätt.

Men Cornet ska inte ha några 75% vinstchans mot en hyfsad spelare innan hon visat sitt rätta jag igen är fel. Det är nästan så att jag har lust att boka henne trots att jag inte kommer köra matchen. Nästan.

Kommentarer
Postat av: Mekongs Blogg

Får väl gratulera till den höga ålder du lyckats uppnå. Livet är faktiskt OK ända till kring 40 så du har gott om tid kvar!

2009-03-28 @ 12:28:54
URL: http://mrmekong.blogspot.com/
Postat av: Håkan

Kupp? Ja det kanske var det... Killarna är då fan bland de roligaste och mest kunniga man nånsin läst.



2009-03-28 @ 18:08:30
URL: http://www.answermyquestionjerk.se
Postat av: Anonym

Dags att skriva lite mer snart? Berätta hur mycket du vann på Safin-Monflis matchen! :)

2009-03-30 @ 20:59:22
Postat av: J

Tack MRM!

I agree Håkan!

Safin-Monfils finns det mycket att säga om, men tiden går och den matchen är nästan preskiberad att skriva om nu :)

2009-04-05 @ 13:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0